글 목록

2017년 1월 31일 화요일

[귀트영] 2017-02-20 How Do You Typically Meet New People? (1/3)


When you forgive, you in no way change the pastbut you sure do change the future. - Bernard Meltzer (1916-1998)
용서를 하면 과거를 바꾸는 것은 아니지만, 분명히 미래를 바꾼다.



How Do You Typically Meet New People? (1/3)

보통 새로운 사람들을 어떻게 만나나요? (1/3)
When I was younger, you know, I used to go to the pub every Friday night.
(저는 어렸을 때 매주 금요일 밤에 펍에 가곤 했어요)
My brother would go; 1 would meet his friends.
(오빠도 가곤 했는데, 저는 오빠의 친구들을 만나곤 했어요)
I would meet other people there; I would meet their friends.
(거기서 다른 사람들도 만나고, 그 사람들의 친구들도 만나곤 했어요)
And I guess I did sort of develop a few friendships that way, though they weren't long-Iasting, I have to admit.
(그렇게 해서 친구를 몇 명 사권 것 같은데, 사실 그 친구 사이가 오래가지는 않았다는 건 인정할게요)
Another way that I used to make friends when I was younger is through casual jobs.
(제가 어렸을 때 친구를 사귀던 또 하나의 방법은 아르바이트를 통해서였어요)
so while I was at university, I used to work at different cafes.
(대학교에 다닐 때 저는 여러 카페에서 일을 했었어요)
And I met so many people, and I became really good friends with them.
(그래서 사람들을 아주 많이 만났고 그들과 많이 친해졌어요)
And so a lot of my social life started revolving around the people I'd met at those jobs.
(그래서 제 사회생활의 상당 부분이 그런 일자리들에서 만난 사람들을 중심으로 돌아가기 시작했어요)


주요 문장 구조

1. I did sort of ~  좀 ~하기는 했어요
• I did sort of get lost on my way to the bathroom.
    화장실에 가는 길에 길을 좀 잃기는 했어요.

2. have to admit 인정해야 한다
• I had to admit 1 was a little jealous of his new bike.
    저는 그 사람의 새 자전거가 조금 부러웠다는 것은 인정해야 했어요

3. start revolving around ~  ~을 중심으로 돌아가기 시작하다
• After that first date, her life started revolving around her boyfriend.
    그 첫 데이트 이후로, 그녀의 삶은 남자 친구를 중심으로 돌아가기 시작했어요



Researchers Are Making Progress Against the Zika Virus

지카 바이러스 예방에 진전을 보이는 연구자들
Researchers experimenting with mice say they have identified a human antibody that prevents a fetus from being infected with the Zika virus.
(쥐를 대상으로 실험하고 있는 연구자들은 태아가 지카 바이러스에 감염되는 것을 예방하는 인간 항체를 찾았다고 말합니다)
The U.S. Center for Disease Control and Prevention says there is a consensus that the mosquito-borne virus is a cause of microcephaly,
(미국 질병통제예방센터에서는 모기를 매개로 하는 이 바이러스가 소두증의 원인이라는 데 의견이 일치되고 있다고 말합니다)
which is a genetic malformation that leaves babies with smaller than normal heads.
(소두증은 아기들의 머리를 정상보다 작게 만드는 유전적인 기형입니다)
A number of institutions have been hard at work trying to develop vaccines to avert infection and some kind of treatment that might prevent the development of microcephaly in the unborn.
(많은 기관들이 감염을 방지하기 위한 백신과 태아에게 소두증이 발생하는 것을 예방할 수 있는 치료법을 개발하기 위해 열심히 노력 하고있습니다)


주요 문장 구조

1. prevent ~ from...  ~가 …하는 것을 예방하다
• We want to prevent our children from being bullied at school.
    우리는 우리 아이들이 학교에서 괴롭힘을 당하는 것을 예방하고 싶어요

2. leave ~ with...  ~에게 ... 을 남기다〔야기하다〕
• This investment could leave you with a higher than average profit.
    이 투자를 받으면 평균 이상의 수익을 남길 수 있게 됩니다

3. be hard at work -ing  ~을 하려고 열심히 일하다
• We’ve been hard at work repairing the roof of our house.
    우리는 집의 지붕을 열심히 고치고 있습니다.


Vocabulary

  • long-lasting 오래 지속되는
  • revolve around ~을 중심으로 돌아가다
  • antibody 항체
  • fetus 태아
  • consensus 의견 일치
  • mosquito-borne 모기를 매개로 하는
  • microcephaly 소두증
  • malformation 기형
  • avert 방지하다, 피하다




댓글 없음:

댓글 쓰기

참고: 블로그의 회원만 댓글을 작성할 수 있습니다.