글 목록

2017년 1월 8일 일요일

[귀트영] 2017-01-25 What Is the Most Difficult Aspect of Your Work? (3/3)

Being right half the time beats being half-right all the time. - Malcolm Forbes (1917-1990)
두 번에 한 번 옳은 것은, 항상 절반 정도만 옳은 것보다 낫다 .



What Is the Most Difficult Aspect of Your Work? (3/3)

일하는 데 있어서 가장 어려운 면은 무엇인가요? (3/3)

But on a day-to-day basis, the most frustrating element of Japanese business etiquette is email-writing etiquette. 
(그런데 일상에서 일본의 비즈니스 에EI켓 중 가장 답답한 부분은 이메일 작성 에티켓이에요.) 
In English, I can often respond to an email from a colleague with a single word such as "Noted” or ”Thanks," or otherwise write a very brief email. 
(영어에서는, 동료에게서 온 이메일에 흔히 '알겠어요’ 나 ‘고마워요’ 와 같은 한 단어로 답장을 하거나, 아니면 아주 간단한 이메일을 쓸 수 있어요) 
But in Japanese, this would be considered quite rude or inappropriate.
(하지만 일본어에서는, 이게 상당히 무례하거나 부적절하다고 간주될 거예요) 
And adhering to proper email etiquette often doubles or triples the amount of time it takes me to relay the same amount of information as in English. 
(그리고 올바른 이메일 에티켓을 지키면, 영어로 할 때와 똑같은 양의 정보를 전달하는 데 걸리는 시간의 두 배나 세 배가 걸릴 때가 많아요)


주요 문장 구조

1. on a day-to-day basis  매일
    • What kind of problems do you face on a day-to-day basis?
    매일 어떤 종류의 문제에 직면하나요?

2. adhere to ~  ~을 지키다 (고수하다)
    • When you design the poster, please adhere to the proper format.
    포스터를 디자인할 때, 올바른 포맷을 준수해 주세요

3. double (triple) the amount of time 시간이 두〔세〕 배로 들게 만들다
    • All these interruptions are doubling the amount of time it normally takes me to get ready.
    이렇게 중단되는 것 때문에 보통 제가 준비하는 데 걸리는 시간의 두 배가 걸리게 돼요.



Need for Reward May Be Inherent

보상을 받고자 하는 욕구는 타고나는 것인지도

Some adults may think teenagers today demand too much reward for little or no effort on their part. 
(일부 어른들은 요즘의 십대들이 자신들은 노력을 거의 하지 않거나 전혀 하지 앓으면서 너무 많은 보상을 요구한다고 생각할지도 모릅니다)
But a new study suggests that the need for reward may be a way evolution helps young people learn from their surrounding environment. 
(그런데 새로운 연구에 따르면 보상을 받고 싶은 욕구는 진화가 젊은이들로 하여금 자신들의 주변 환경으로부터 배울 수 있도록 도와주는 방법일 수도 있습니다) 
Study researchers had a group of teens play a picture-based learning game against a team of adults. 
(연구자들은 한 그룹의 십대들을 그림을 이용한 학습 게임을 하면서 한 팀의 성인들과 경쟁하도록 했습니다) 
Some of the players were scanned with an MRI as they played. 
(참가자들 중 일부는 게임을 하면서 MRI로 스캔이 되었습니다) 
lf a player gave a right answer during the game, they were rewarded with a flashing correct sign. 
(참가자가 게임 도중에 정답을 맞히면, 정답이라는 표시가 잠깐 비춰지는 보상을 받았습니다) 
A wrong answer resulted in a scolding incorrect sign 
(오답을 말하면 꾸짖는 듯한 오답 표시가 나왔습니다) 
The teens outperformed the adults in the picture game. 
(이 그림 게임에서 십대들은 어른들보다 더 좋은 성적을 냈습니다)


주요 문장 구조

1. little or no effort  거의 또는 전혀 없는 노력
    • They can figure out the solution with little or no effort on their part.
    그들은 노력을 거의 하지 않거나 전혀 하지 않고도 해결책을 찾아낼 수 있어요

2. reward ~ with …   ~에게 ... 로 보상하다
    • The company rewarded everyone for their effort with a nice dinner.
    회사는 모두에게 그들의 노력에 대해서 멋진 저녁 식사로 보상했습니다

3. result in ~  ~을 낳다. ~을 야기하다
    • I’m worried this argument will result in a much bigger problem.

    저는 이 논쟁이 훨씬 더 큰 문제를 낳을까 봐 걱정입니다.


Vocabulary

  • brief 짧은, 간단한
  • inappropriate 부적절한, 부적합한
  • adhere to sth  ~을 지키다 (고수하다)
  • relay 전달하다
  • evolution 진화
  • picture-based 그림을 이용한
  • flashing 잠깐 비추는
  • scolding 야단치는, 꾸짖는
  • outperform ~보다 더 나은 결과를 내다

댓글 없음:

댓글 쓰기

참고: 블로그의 회원만 댓글을 작성할 수 있습니다.